09 de juliol 2007

Animació de 1.9Gb en tant sols 64kb

Recentment va sortir a Mename un post del blog de Gonzo sobre una metodologia per crear complexes presentacions en un fitxer autoexecutable de molts pocs Kbs.

Un dels primers i mes espectaculars (fins aquells moments) exemples es va donar a conèixer en el any 2000 en una web especialitzada en "Demos". Es tractava d'una demo realitzada per un tal farbrausch, que ocupava 64Kb, però que generava una animació que amb tècniques convencionals ocuparia 1,9GB.

La metodologia s'anomena "generació procedural" i consisteix en crear absolutament tot els que es veu en la demo utilitzant únicament algoritmes matemàtics, sense textures, ni musica creades prèviament. L’únic que hi ha son línies de codi.

Evidentment tot aquest mon ha evolucionat força des de l'any 2000 i aquí podeu veure una de les ultimes demos realitzades per aquest home (per dir-li d'alguna manera). Nomes ocupa 177Kb i tot i que a mi no m'ha funcionat a la feina, però es pot veure el vídeo i es realment espectacular.

Una altre que en principi (des de la feina no he aconseguit visualitzar ja que demana acceleradora gràfica) es molt bona, es aquesta. Simula un shooter 3D i a la vista de les fotos (una d'elles es la inclosa en el post) ha de ser molt espectacular.

Ja em direu que tal ;-).


Font: Gonzo