23 de març 2006

Retrassen el llançament del Windows Vista

Doncs si senyors/es. Els de Redmon han anunciat que fins a principis del 2007 no pensen treure la versió per usuaris finals del seu nou sistema operatiu. La veritat es que des de saber que no incorporaran WinFs, he perdut l'interès. Com ja sabeu novetat no en porta gaires (la nova versió de Windows Media Player, de l'Internet Explorer, escriptori en 3D, mes seguretat..., però cap realment rellevant per si mateixa). Per qui no estigui al cas aquí teniu les característiques (cal restar-li el WinFs). Les versions empresarials si que sortiran en les dates previstes (jo si fos empresari no se si em fiaria gaire d’un producte del que no surten totes les versions). En un post anterior de Reix teniu una llista de les versions amb les seves diferencies.

La veritat es que a mi personalment em fot una mica. Al estiu em vaig comprar un AMD64 i estic sobre Windows x64 (la idea es...si tinc un Audi, perquè haig d’anar en un 2 cavalls), el problema es que casi be cap aplicació esta compilada per 64 bits (alguns jocs si apliques el "patch" corresponent i poc mes). El màxim observat son aplicacions que utilitzen l’emulador de 32 bits que incorporen els AMD, que permet la seva correcte execució.

Els problemes seriosos venen amb els drivers, sense anar mes lluny els de l’impressora (webcam, scanner etc..., crec que els únics que s’han posat les piles son els fabricants de productes d’oci, ja que la comunitat "gamer", que es la que realment mou calers desprès de les empreses, els deu haver apretat les femelles).

L'impressora Lexmark que nomes te un any i mig no la puc fer servir mes que en l'ordinador antic (amb Windows Xp) ja que en el nou no es deixa instal·lar. Ja fa 7 mesos que tinc l’ordinador nou, i els senyors de Lexmark no han tingut "temps" de recompilar els drivers de la meva impressora, feina que hauran de fer igual quan arribi Windows Vista, doncs serà nomes en 64 bits.

Doncs com deia, el retràs em perjudica una mica, doncs no obliga encara als fabricants a actualitzar els seus drivers. Es curiós com el software lliure si que s’ha actualitzat ràpidament a 64 bits. Sense anar mes lluny una aplicació (de la que no recordo ara mateix el nom) que segurament alguns coneixereu per emular unitats de lectura (CD, DVD) per així saltar-se les proteccions d’alguns jocs, va ser una de les primeres en donar el salt. La feina no devia ser fàcil doncs canviar tot un driver que crea una unitat virtual y emula el comportament de una de física segur que deu ser una feinada, pero tot i això a les poques setmanes ja estava penjada d’Internet.
En canvi grans empreses que treuen negoci dels seus productes son incapaces de oferir la màxima compatibilitat d’aquests.

Per la resta, la veritat es el restras de Windows Vista no hauria de fer perdre el son a ningú.