11 d’abril 2006

Captcha (crear paraules de verificació)

Haig de reconeixer que estic aprenent força a la feina. El sol fet de que tingui tot el temps del mon per buscar i remenar per Internet el que em fa falta per realitza el que el meu "boss" em diu, es un luxe que fins ara no havia tingut, i que s'agraeix moltissim (tot s'ha de dir, quan no tinc gaire feina m'hi dormo, com ara que estic escrivint).
Un dels ultims requisits que m'ha demanat el¡ senyor que diposita el meu salari cada mes (per cert haig de demanar i imprimir les nomines) es que en el pop-up on s'identifiquen els usuris hi ha un metode anti-robots, al estil de "paraula de confirmació" (aquella que surt quan et vols registrar en alguna web i que impedeix que un robot vagi provant combinacions fins que consegueixi entrar).

Be doncs encara que sigui una busqueda sencilla, tribial i tonta la veritat es que em va costar força de trobar un script per PHP que ho fes (francament no tenia ganes de posar a dissenyarla jo).

De fet ho vaig trobar casi de casulitat en un article de la Wikipedia que parlava de
la prova de Captcha un derivat de prova de Turing (proves destinades a cerciorar del que l'altre interlocutor amb el que converses pero no veus, es una maquina o un huma).

El codi que jo he fet servir
el podeu trobar aqui (es el mes sencill d'aplicar que he trobat i et pots baixar el codi directament).