13 d’abril 2006

La integració i discriminació dels extrangers a Catalunya



La veritat es que normalment ni tant sols els agafo, sobretot perque no tinc temps per fer res més (hi ha dies que em farien falta 3 o 4 hores més per acabar tot el que voldría). Pero avui no tenía alternativa, caminava sol per el passadis que hi ha al costat de la parada de Mercat Nou i que passa sota les vies dels trens que surten de l'estació de Sants. No hi havia escapatoria. Ademes estava força content del passeig primaveral que acabava de gaudir amb la meva parella.
He passat per danvant d'un noi de color que m'ha allargat la ma oferint-me publicitat. "Per un dia que l'agafi no caura el meu codi etic", he pensat mentres li responia l'oferiment...

Aqui teniu les dues cares del "flyer" que, sorprenenment (fixeu-vos en les imatges i veureu perque es sorprenent), m'han donat avui quan tornava cap a casa.

Doncs la veritat es que per una vegada que acepto agafar-ho, m'he emportat una bona sopresa... jo inclús diría que m'ha fet riure.

La publicitat es d'una clínica dental regida per (i veient això, no em fa cap mena de pena dir-ho) SUDACAS.

L'altre dia feient un reportatge per TV3 sobre extrangers establits a Catalunya. Explicaven les penuries, insults i discriminacions que van rebre quan van arribar, i alguns encara ara. Evidentment no justifico el fet de discriminar a un extranjer, en part perque ho trobo cobard (doncs el que ve de fora te tot l'as de perdre) i en part perque no es just (no m’agradaria trobar-me a la seva pell).

Com sempre que Tv3 fa un reportatge sobre l'inmigració (desde fa uns anys, freqüentment) més de la meitat dels que es veien, parlaven un català correctissim, anaven nets, tenien un nivell cultura mitg (per la forma d'expressar-se) i alguns tenien carrera. Tant de bo en vinguessin més d'aquest tipus, jo ja firmava. Aquest tipus d'inmigran son els que realment fan del nostre pais una regió oberta, multiracial i culturalment rica.
Jo contra aquest tipus d'inmigran no tinc cap problema, tot al contrari, els admiro per el valor que han tingut al deixar-ho tot i venir aqui A TREBALLAR. Inclus alguns ademes han tingut ganes d'apendre un idiome regional com es el catala. Bravo per aquesta gent.

Després, molt lluny d'aquest, i desgracidament la majoria... venen els que a sobreviure. Aixó vol dir, treballar lo just per no cansar-se, pero que els arrivi per cobrar l'atur (com sempre dic, gent com aquesta aqui tmb hi havia abans, pero era una minoria), veure al carrer en ple dia, fer soroll, increpar les noies i alguns delinquir (sobretot els fills dels que han vingut, que lluny de procurar-se un futur millor que els dels seus pares, nomes venen a fer-se els amos del carrer, marcant territori... si si, com els gossos).

Beno, tota aquesta xarrada venia, a que el "colmo" de tot es que vinguin al nostre país a discriminar-nos (crec que la discriminació esta prohibida tant en el sentit de nosaltres cap a ells, com d'ells cap a nosaltres). Ademes, si es que no es molesten ni en amagar-ho, t'ho donen en ma... facil.

Jo ho sento, o no, però després de veure aixó, no puc fer res mes que mirar-me amb encara mes mals ulls els extrangers, especialment els sudamericans, Peruans (ho sento Karen), Chilens, etc...
No soc classista. Dona igual si son pobre o rics, blancs, negres o grocs...mentres es sapiguen comportar. Els immigrans asiatics, tambe son pobres i amb aquests ho ha hagut problemes de convivencia, ni amb la majoria d'argentins, polonesos, etc...



P.D: No us perdeu el "especializada en la comuniad latina". A qui se li escapa que les boques "latines" son diferents a les boques europeas?