08 d’octubre 2007

Trobar pis de lloguer a Barcelona ( I )

Bueno, crec que ja tothom sap que he trobat pis de lloguer (no sense esforç i moltes hores perdudes).

Intentaré explicar-vos els passos que he seguit i les impressions que m'he emportat de tot el procés.

Als impacients, us puc avançar les conclusions, que son clares i força obvies:


* Esta molt difícil trobar un pis de lloguer a un preu raonable.

* Bàsicament es qüestió de paciència I MOLTA SORT.


A mitjans d'Agost vaig començar a mirar els pisos publicats a les webs dedicades a aquest fi.

I ja tenim aquí el primer error que vaig cometre.
Es una pèrdua de temps buscar pis abans de la ultima setmana d'Agost, per no dir la primera de Setembre. Les pagines no estan actualitzades (anuncis antics, de pisos que ja han estat llogats i ningú s'ha encarregat de actualitzar-ho) i les agencies immobiliàries/administradors de finques estan tots de vacances.

Després de fer-me una idea dels preus que es demanen (completament desproporcionats) i veure com per al preu que pensava pagar no hi ha res millor que una habitació en un pis compartit (jo buscava per mi sol, per compartir pis en quedo a casa els pares que almenys ho tinc tot fet) vaig decidir anar a la Borsa Jove d'Habitatge de Barcelona (Plaça Rius i Taulet, 3).

Aquest va ser precisament el 2 segon error. Ja m'ho havia advertit un company de la feina, pero vaig pensar que era un cartutx que tenia que gastar, i fins que no m'hi passes a vera que m’oferien no dormiria tranquil.


La meva experiència amb la Borsa Jove d'Habitatge de Barcelona va ser nefasta. Si entras a la web on se suposa que tenen el "cataleg" de pisos que tenen tutelats, no nomes es veu la escassetat d'aquest, sinó que els preus igual d'inflats. De fet no busquis pisos per una sola persona, perquè jo encara no he vist cap de menys de 50m². Com que no havia quedat prou desapassionant em vaig atrevir a personar-me a l'oficina. Em va atendre una noia amb molt poques ganes de treballar i que es va limitar a fer-me les 3 preguntes de rigor i dir-me el mateix que posa la web


* Tipus de contracte laboral? (ha de ser indefinit, i no estar en el període de proves)
* Sou brut anual?
* Algun immoble en propietat?
* El lloguer del pis al que pots optar no passar del 30% del teu sou brut.


després de veure la web i escoltar el que em deia aquella noia vaig descartar trobar pis per aquest camí, i vaig demanar informació sobre les ajudes a les que podria optar si trobes pis, limitant-se a donar-me un petit llibret de 14 fulls (la meitat dels quals nomes posa adreces de oficines d'Habitatge de Catalunya) i a dir-me que puc trobar mes informació a http://mediambient.gencat.net. Una altre conclusió indirecte...
NO HI HA RES COM SE FUNCIONARI.


Un cop realitzat el tràmit ja podia buscar pis per la meva compte i sense remordiments.

Vaig començar bussejant per Internet. Les principals webs que vaig visitar durant tot el procés, van ser les següents:

* Fotocasa.
* Idealista.
* Loquo.
* Habitaclia.
* EnAlquiler.
* Col·legi d'administradors de finques

Segurament em deixaré algunes, però les mes útils son aquestes.
Això no ho puc considerar un error però si que va resultar força frustrant. Com el meu sou no es gaire gran, el numero d’ofertes a les que podia optar era força escassa i d’aquestes havia de descartar els pisos-zulo (sense finestres o massa petit). La meitat restant quan trucava per anar a veure’l ja esta llogat. Si veia un pis interessant un dilluns al matí i no podies anar a veure’l per la tarda ja podies oblidar-te d'ell, perquè si trucaves al dia següent ja estaria aparaulat.

Es bastant contradictori i frustrant que necessitis tot el dia per buscar pis (entre que el busques i el vas veure) però en canvi no pots optar a llogar un pis sinó treballes 8h diàries.

També vaig provar de buscar pis a traves de les API's físiques, però no els interessen els pisos de lloguer ja que donen molta feina per el poc rendiment que en poden treure i per tant la cartera de d’habitatges de lloguer que tenen es pràcticament nul·la.

Desprès recorrem tota Internet vaig acaba trobant pis en un administrador de finques situat prop de casa d'una familiar que em va alertar.

I fins aquí la primera part d'aquesta "guia" (diga-li bitacora, diga-li energia...) que separaré en diferents capítols perquè no sigui tant feixuga de seguir, tot i que si algú esta buscant pis de lloguer i es desanima per llegir un text un tant llarg, millor que ho deixi córrer ;-).

1 comentari:

Anònim ha dit...

Gràcies, gràcies perquè estic ara amb la lluita contra d'hornillos elèctrics, palomars, locals sense cèdula d'habitabilitat, aigua de dipòsit, sòtans-baixos, serveis sense donar d'alta, ...Estic per anar-me a viure a un camping.
Gràcies!
M.W.