01 de desembre 2005

Recordeu la discusió sobre el software lliure...?

Doncs bé, com que el meu nou i flamant S.O Windows XP x64 encara no es comercialitza, els managers de les empreses desenvolupadores de software s'estan fent els suecs...(i segurament seguiran aixi fins a Windows Vista). Sense entrar a comentar el problemes amb els jocs ni amb els programes que emulen unitats virtuals per poder jugar-los... un dels principals problemes es l’absència de software de seguretat en 64 bits. Evidentment passo del firewall que incorpora el Windows (no te gaires opcions de configuració i limita molts serveis que necessito) i el últim paquet del Norton (el 2006) apart de no suportar els 64 bits, no he trobat cap crack ni serial que li agradi.

El Evil i el Deibit recordaran una conversació que vem tenir sobre que no es tant complicat posar una validació de serial amb conformitat per part de servidor corporatiu mitjançant Internet. Doncs sembla que els nostres amics de Symantec m’hagin escoltat, ja que ha desaparegut l’opció d’activar el paquet per telèfon i ara t’obliga a fer-ho per Internet, de manera que el que primer col·loqui el serial s’emporta el premi. No descarto que acabi surtin un crack, però tenint en compte que es una aplicació que te accés a Internet permanentment (del contrari no seria un gran firewall ;-)) serà complicat saltar-se la protecció (no seria gaire util tenir una aplicació de seguretat que no es pugui actualitzar).

Bé, doncs tot això venia a que em vaig tenir que instal·lar un antivirus lliure. Va costar trobar un de decent (potser no vaig buscar be...) però al final vaig veure un que tenia molt bones opinions, protecció permanent del PC, actualització automàtica de la seva BDD, protecció del correu, en castellà, configuració dels moduls per separat, etc... Tot va molt be, fins que ahir em vaig adonar que el 7sins (un joc) m’anava tremendament lent (cosa poc coherent tenint en compte que ara tinc un tros de bestia com a ordena). Vaig provar el que faria tot fill de veí... netejar el H.D de brossa, revisar els serveis actius en busca de “troyano” o virus, una desfragmentació i llestos.

Doncs res, seguia tot igual... Em vaig començar a obsessionar i a donar-me conta que no nomes era el joc sinó que Internet també anava lent tot i apagar l'Emule... i en un moment de desesperació vaig provar apagar el meu estimadíssim antivirus lliure. Una espècie de satisfacció (per a ver trobat el problema) i de preocupació (no puc baixar al "pou d'informació" (Santi) sense protecció...) em va envair la ment al comprovar que el joc funcionava a les mil meravelles e Internet tornava a fluir per el meu router amb el caudal normal.

Això evidentment amb el antivirus de Symantec no pasava... el que m’acaba donant una mica mes la raó, en que segur que existeix software lliure de qualitat i que no tingui gaire be res a envejar al comercial, però costa, costa moltíssim trobar-lo... i el meu temps es or.