12 de juny 2006

Day of Tentacle 2

Digueu-me nostàlgic, però ja fa molts anys que no treuen bones aventures gràfiques. Lucas Arts s'ha pujat al carro de l'estrategia i RPG's basant-se en el mon de StarWars i les te bastant abandonades. Trobo a faltar aquelles hores davant del Monkey Island (això em recorda que encara haig d’acabar-me la ultima part de la "saga", i que m’agradava mes l’aspecte que li van donar en la 3º part de dibuix animat, que la poligonal fisonomia 3D de la ultima entrega), Day of the Tentacle, Full Throter (algun espavilat va anul·lar la segona part), Grim Fandango, etc...

Com tots els sectors es deixen porta per les modes. Ara qualsevol joc que no tingui 3D, per poca falta que li faci, ja no es digne d’estar en les vitrines de les botigues... encara diria menys, no es digne ni de gastar ample de banda ;-) .

Aprofito el tema de les modes per informà de la campanya contra el iPod que estan fent els senyors de SanDisk, amb la qual estic totalment d’acord, ja que tot i les bones característiques del reproductor d'Apple, em fa una certa angunia tot el que s'ha generat al voltant d'ell, per fer-nos creure que es un objecte de culte, indispensable si algú vol triomfar a la vida.

Hi ha gent però, que no es conforme en esperar que una companyia decideixi invertir un mínim de 12M € per crear la següent entrega del seu joc preferit, i decideix crear-la ell mateix. Aquest es el cas d’aquests alemanys que porten el projecte de DOTT2 (Day Of TenTacle 2). Gent que de manera voluntària i aparentment altruista s'han "currat" una segona part amb sistema SCUMM i amb una ambientació i aparença molt similar a la primera (tot i que els gràfics s’han millorat força).

En principi esta previst el que aquest any ja estigui apunt la demo, i en el 2007 estigui disponible la seva descarrega completa, de manera gratuïta.

Ara mateix els fa falta animadors i traductors. Algú s’apunta?