07 de juny 2006

Web 2.0, Google i privacitat

"Malo malo, malo malo, malo" (com la canço de Bebe) es el que va sonar en el meu cap ahir desprès de la desagradable sorpresa que em va donar Gmail. Nomes aguantaré aquest intromissió en la meva vida perquè Gmail m'es molt útil, però ja tic alerta per si torno a deixar com a principal el meu correu privat (nau.no-ip.com) que ara mateix es l’únic que no em don disgustos. El cas es que ahir una amiga em va enviar un mail demanant un mapa de Lleida. Jo innocent de mi vaig dir que li buscaria, però que proves el magnífic servei de maps.google.es. Quan li estava responen en el client web em vaig donar conta que a la part dreta hi havia uns bonics anuncis Adsense sobre hotels i serveis de Lleida. Ja se que no hi ha ningú vigilant els meus correus i apuntant amb qui parlo i amb qui deixo de parlar, que es tot un procés automàtic, però això no vol dir que no em senti vigilat i insegur de fer servir el correu de Gmail. Estar clar que si tinc que enviar algú important tipus la formula de la joventut no l’enviaré precisament per Gmail. Una altre solució serà encriptar-lo gracies a la meva nova i flamant identificació digital (IdCat, vaig aprofitar que estaven al IGC per acabar de fer-la i no tenir que desplaçar-me fins a una de les oficines, que a demes nomes obren mitja jornada). L'unic problema es que la majoria de vosaltres no us prendreu la molèstia de configurar el vostre client de correu, per tant a curt plaç es una tonteria. El cas es que amb la tonteria de que el productes de Google no nomes tenen qualitat sinó que les posen en fase beta, va un i pica. Ara que ja tic acostumat al Gmail i que em funciona de meravella. Aprofiten i em foten el Adsense (lo qual no vol dir que abans no m’espiessin el correu). Resumint que si ho fan amb Gmail ho poden fer amb tot, per tant cada vegada que utilitzem algun dels seus serveis els estem donant informació, que desprès vendran perquè ens traguem la seva publicitat. Si, d'acord es una publicitat subtil i que no molesta, però aquest no es el problema, el problema es que ens estan espiant. Si esperen que utilitzi el seu pseudo-office on-line (ja han llençat un servei molt similar al Excel que es diu Google Spreadsheets (no poso l'enllaç perque s'ha de tenir invitació per provar la beta) i segurament dintre de poc un Word on-line, etc...)

sneak

Si abans era clar que el Web 2.0 canviarà la manera de veure Internet ara ja es evident. Pagines que ens permetran passar del sistema operatiu i casi del hardware de la maquina doncs podrem fer-ho tot mitjançant web, inclús guardar fitxer en els seus servidors, sempre i quan, deixem que ens espiïn una miqueta mes, es clar