22 de novembre 2005

Latin King i Ñetas fan les paus

M’he sorprès moltíssim de llegir la noticia aquest mati al Metro. Ho confesso el primer que he pensat "te que haver-hi algun motiu ocult". Descartant la pressió policial (no fan gaire be res per erradicar aquestes bandes, doncs creuen que no hi ha motiu per la preocupació) i la falta de seguiment (cada vegada hi ha mes fills d’immigrants i de catalans allistats a les seves files) ja no em venen al cap mes raons.
Te que haver-hi algun interès. Sincerament em costa de creure que dos bandes rivals, llatines (amb tota la sang calenta que això comporta) les quals no tenen cap raó d’existència que no sigui el poder territorial, la violència i els diners facin, las paus... potser un pla mes ambiciós per unir forces i així acaparar mes adeptes, territoris i delictes?. M’haig de creure que una organització delinqüent amb practiques sectàries (per ingressar en elles, per sortir-ne i evidentment per seguir dins) fa aquest moviment digne dels millors dialogants i de gent amb dos dits de front, sense guanyar res a canvi?. Ho sento, no puc, digueu-me incrèdul, xenòfob, conservador, el que vulgueu però fins que aquestes organitzacions no canvien els seus objectius no m’empassaré que bandes que es dediquen a la delinqüència juvenil, al tràfic de droga, d’armes i d’altres activitats delictives i creades com a forma de resistència dels joves (sobretot fills d’immigrants) hagin donat aquest pas sense un interès ocult.
Potser nomes es una acció per netejar-se la cara i presentar-se davant l’opinió publica com una organització innocent i de caràcter social, però per mi son la nova "mafia".
Quan mes tardaran les autoritats en posar-hi remei? Esperaran a que ens tinguin barris sencers a les seves mans per actuar?

(A vera si demà tinc temps per posar un post tecnològic que la meva vena freak comença a cridar-me poderosament ;-))

Actualització1:
Aqui teniu el enllaç a la noticia.